Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Anslag och notiser 
Författare Meddelande

Mitt EgetForum: rebusrally.egetforum.se
Inlägg Anslag och notiser
Jag är ny här och även ny med phpBB.
Jag får inte riktigt kläm på hur man lägger till "sticky notes", dvs. anslag och notiser.
Jag trodde att det kanske skulle dyka upp som en särskild funktion (knapp) i en kategori/tråd, men så är det inte?
Är anslag/notis "bara" en speciell form av inlägg och hur indikerar man det i så fall?
Jag vill alltså ha vissa fasta texter på ställen där främst nybörjare ska uppmärksammas på vad som gäller.
Helst skulle jag vilja ha det redan på framsidan i forumet, men går det?

lör 12 okt 2013, 16:55

Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Inlägg Re: Anslag och notiser
Anslag och notiser är bara en variant av vanliga inlägg. Det finns flera sätt att ändra inlägg till anslag/notis men enklast är om en moderator använder moderationspanelen och gör inlägg till notis (klistrat inlägg högst upp) eller till anslag (visas skiljt från övriga inlägg högst upp i den aktuella kategorin) eller globala anslag (visas högst upp skiljt från övriga inlägg i alla kategorier).

Du kan också använda kategoriregler för att skriva en text som visas överst inne i en kategori, eller kategoribeskrivning som visas i listan med kategorier. Kategoriregler och kategoribeskrivning ändrar du mha administrationspanelen genom att redigera en kategori.

Dessutom kan du skriva in en fast text som visas i övre delen av forumet, som du vill alltid skall synas. Kan vara viktig information eller att du informerar om driftstörningar eller ändringar. Text i övre delen skriver du in genom att använda administrationspanelen, fliken Allmänt och sedan Extra innehåll.

lör 12 okt 2013, 22:45
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ]