Visa olösta trådar Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Aktuellt datum och tid: fre 01 nov 2024, 05:43
Kategoriregler
Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|
Författare |
Meddelande |
EdinAndreas
Mitt EgetForum: http://bramusik.webbland.se
|
kategori grupper? [ Fixat! ]
Jag undrar hur man gör så det blir olika grupper/menyer när man lägger till nya kategorier. jag la in en print screen så som jag vill ha på mitt forum! Tack på förhand
|
fre 20 feb 2009, 18:25 |
|
|
KiaW
Mitt EgetForum: http://ulvspelet.egetforum.se/board/
|
Re: kategori grupper?
Nu skriver jag direkt ur minnet, och hoppas att det blir rätt. Du skapar först en Huvudkategori med det namn du vill att den gruppen ska heta, ställer in behörighet endast läsåtkomst. Sen skapar du kategorierna du vill ha i den gruppen, sätter de som kategori (alltså inte huvudkategori), och sätter huvudkategorin du skapade innan som överliggande kategori (finns en rullist), sen ställer du in behörigheterna för dessa kategorier. Till sist väljer du att synkronisera huvudkategorin. Då ska du ha skapat en "grupp" eller indelning, eller vad det nu egentligen kan heta.
Det du visar i bilden däremot är anslag. Ett anslag hamnar överst under en kategori oavsett hur många trådar som skrivs. Ett anslag skapar du genom att skapa ny tråd (nytt ämne), skriv ditt meddelande, välj alternativet gör till anslag.
|
fre 20 feb 2009, 23:37 |
|
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 2 inlägg ] |
|