Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Ingen varning? 
Författare Meddelande

Inlägg Ingen varning?
Hej

Jag var en av dom som fick se sitt forum "försvinna" idag. Jag skriver med citationstecken för att det gick att återställa snabbt genom en admin-inloggning på ACP, men poängen med denna post handlar om att jag inte mottog några som helst varningsmail:

Mitt adminkonto är kopplat till en gmailadress. Jag har förstås även kollat spamkorgen, tillbaka till den 12 februari 2010 (dvs så långt som Gmail tillät), men hittade inget som gick att härleda till egetforum.se/getforum/egensajt osv.

dc11ab --at-- gmail.com

Har ingen aning om det är fler än jag som drabbats.

mvh/Daniel

mån 15 mar 2010, 17:02
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Ingen varning?
Givit varningar är ju det enda vi har gjort de senaste 2 månaderna, det var ju därför man behövde betala avgiften för några veckor sedan, för att uppmärksamman folk som en vista utväg att man måste loggat in i /acp, om man sedan betalar innebär ju inte detta att man inte behöver logga in längre, utan man måste ju fortfarande logga in minst en gång, se vad-ar-acp-och-konton-som-satts-offline-t8323.html

Hur kommer det sig att du inte vill logga i på din huvudkontrollpanel då?

mån 15 mar 2010, 18:25

Hej, jag har inget som helst emot upplägget, men varningarna har inte kommit fram via epost, åtminstone inte till mig. Det är själva poängen här, inte hur eller hur jag inte använder admin-kontot.

Det här supportforumet är jag sällan inne på, mestadels (som andra) när jag har en fråga eller är i behov av support.
Eftersom vi har ett moget forum utan behov av speciella mods osv. har vi sällan haft anledning att söka support, vilket på sätt och vis borde vara bra. Tyvärr innebär detta sammantaget att jag har inte uppmärksammat alla varningar och instruktioner.

Mitt "master" admin-konto använder jag sällan, däremot har jag och några förtrogna adminpermissions med vanligt skapta konton för forumet, för ev. administration - som för övrigt ytterst sällan behövs för vår del, knappt ens moderering - och tack vare ert ypperliga antispamsystem har vi inte ens behövt radera några spambotar på över ett år!
Jag vill gärna separera "mastern" med mer daglig användning som en extra säkerhetsåtgärd, motsvarande att man inte använder root om man inte måste.

Jag kommer lägga in en påminnelse i min kalender att logga på ACP'n för att läsa om ev. nyheter och förändringar en gång i månaden, inte konstigare än så, men jag tycker det är lägligt att kolla upp om det här med epostutskicken verkligen funkar eller inte. Om det hade funkat hade jag inte varit här och skrivit detta inlägg.

Senast redigerad av dc11ab mån 15 mar 2010, 19:18, redigerad totalt 2 gånger.

mån 15 mar 2010, 19:12
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Epost utskicken fungerar fint, men de flesta emailtjänster accepterar inte email från oss, framför allt hotmail.com och detta är det inte så mycket vi kan göra något åt. Men att logga in på /acp är mest nu eftersom vi nystartar tjänsten EgetForum.se. Någon mer rensning lär vi inte ha något mer eftersom ett EgenSajt.se konto numera kostar pengar och inte är gratis längre.

mån 15 mar 2010, 19:16
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]