Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Stora bilder 
Författare Meddelande

Inlägg Stora bilder
Finns det någon inställning man kan göra så forumet visar hela bilden om det är en jättestor? Som det är nu måste man öppna stora bilder i ny flik/fönster för att kunna se hela men vill helst att hela bilderna ska visas, även om det går utanför "ramarna" lite.
Går det att fixa?

fre 11 dec 2009, 23:07
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Stora bilder
Kan inte se vilken adress ditt forum har?

lör 12 dec 2009, 00:08

Kanske för att jag inte skrev den ;)
Http://mhforum.phpsite.se
I denna tråden kan ni se bäst hur jag menar; http://mhforum.phpsite.se/forum/mangahe ... n-t35.html

jo, kanske ser lite konstigt ut för typ alla inlägg är från mig men det är för att jag har kopierat alla från mitt gamla forum på mangaheaven.jinity.com till det forumet som vi ska använda nu istället för era forum är bättre :)
Har precis öppnat forumet så medlemmarna börjar väl strömma in snart :)

lör 12 dec 2009, 02:00
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Ni har lagt in externa bilder med img taggar så det krävs ett java skript för detta, annorlunda vore det om bilderna laddas upp direkt till forumet. Jag har för mig att om man aktiverar portalen för forumet så slås just ett sådan java skript på, så prova att aktivera portalen, annars är ett sådan javaskript på gång nu snart när vi lägger in nästa version på phpbb3 som är 3.0.6.

lör 12 dec 2009, 13:29

Aha, men då kan jag vänta tills v. 3.0.6 kommer :)

lör 12 dec 2009, 13:33
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Vi bör ha 3.0.6 innan jul hoppas vi, jinity.com ser ju trevligt ut på sin första presentationssida, men jag är lite nyfiken vad det är som inte är bra med jinity.com?

lör 12 dec 2009, 13:37

admin skrev:
Vi bör ha 3.0.6 innan jul hoppas vi, jinity.com ser ju trevligt ut på sin första presentationssida, men jag är lite nyfiken vad det är som inte är bra med jinity.com?

Jo, det ser ju bra ut..
Deras forum är så långsamma att med en snabb dator kan det ta mellan 5-15 min att nå forumet och lika segt att gå från tråd till tråd. har man tur kan man nå forumet direkt men det är inte så ofta.
Det är massor av buggar lite överallt, det senaste som hände var att snabbbeskrivningen av sidan och att antal medlemmar försvann från hörnet längst upp så nu måste jag kolla i adminpanelen hela tiden om någon ny har kommit och sedan skriva det bredvid namnet på sidan.
Något märkligt fel har börjat dyka upp på de flesta jinityportaler så man kommer inte åt sidan. Står Could not Connect och igår stod det att sidan inte kunde hittas. Detta inträffar flera gånger i veckan runt 16-18 fram till 00:00. medlemmarna blir riktigt sura när det inträffar och en del har rollspel dem vill spara och blir orolig varje gång det händer att det dem skrivit ska försvinna. Har kontaktat jinity via mail, i deras supportforum är meningslöst för där har dem inte svarat eller skrivit något sedan 2008. Lyckades få ett svar via mail och då sa dem bara att det var inget problem för dem att komma in på min sida men det var runt 11 på morgon och då funkade allt felfritt... Sen finns det lite buggar här och där som dem aldrig fixar fast många har skickat in buggrapporter. Jag och många fler trodde dem hade slutat bry sig om jinity helt tills jag fick ett svar, ingen jag har snackat med har fått svar från dem sedan 2008 så blev lite förvånad att dem svarade..
Sidan i sig är rätt bra men det är för mkt buggar och fel som inträffar för att sidan ska vara säker.. Sen är dessutom forumet svårt att administrera.
Jag håller på och laddar ner golive 8.0 för skolan har den och den är väldigt lätt att bygga hemsidor med så när jag laddat ner den ska jag börja bygga en egen sida från grunden. Vet att det inte är så lätt som det låter men måste ju försöka ;) Vill ju ha en sida som funkar som den ska.
Jinity var ganska bra en gång i tiden, men nu är det för mkt fel och kass support..

lör 12 dec 2009, 14:01
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Där ser man, ja om man gör egna html eller php sidor så vet du säkert att man kan ladda upp dom till oss via ftp?

lör 12 dec 2009, 15:12

admin skrev:
Där ser man, ja om man gör egna html eller php sidor så vet du säkert att man kan ladda upp dom till oss via ftp?

Nä, det hade jag ingen aning om :o Vad bra :D

lör 12 dec 2009, 15:52
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 9 inlägg ]