Visa olösta trådar Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Aktuellt datum och tid: tor 21 nov 2024, 15:17
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
Författare |
Meddelande |
skorpion76
Forumaktivist
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
|
Efterlyssning av forum
Jag har en fråga ang ett forum och det här kanske är fel kategori, men isåfall är det bara att flytta tråden. Det fimnns ett forum som handlar om barn till missbrukande föräldrar och visst det är ju bra att det finns sådana forum också, men ibland känner jag att det skulle behövas ett forum som omfattade alla med dolda handikapp. Dels de som har diagnoser som:
[*]ADHD [*]DAMP [*]ADD [*]Autistiska drag [*]Aspergers Syndrom [*]Tourettes Syndrom [*]OCD
Men ändå samtidigt omfatta personer som har eller är:
[*]Homosexuell [*]Barn till homoföräldrar [*]Barn till missbrukande föräldrar [*]Barn till kriminella [*]Barn till utvecklingsstörda eller svagbegåvade föräldrar [*]Osynliga handikapp [*]Dyslexi [*]Dyskalkyli
Ja, listan kan nog göras hur lång som helst men jag är egentligen ute efter ett forum som precis som det där om missbrukande föräldrar är ett skyddat forum för alla dessa grupper av människor och där de framför allt diskuterar bemötande, delar erfarenheter, relationer och hur det är att leva med den där situationen som man sitter fast i. Hur är det att ständigt råka ut för att inte bli sedd, förstådd och bemött för den man är?
tis 06 okt 2009, 09:32 |
|
|
SvartaKatten
Support
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
|
Re: Efterlyssning av forum
Den var kanske lite svårplacerad, den här tråden, men jag flyttade den till off-topic.
Det finns redan forum om flera av de ämnena du nämner. Nog kanske inte hos eget forum, men på andra ställen på nätet. Forum för asperger och autism finns t.ex. Fast dom kanske inte har skyddade kategorier, förstås.
_________________ "I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."
|
tis 06 okt 2009, 09:59 |
|
|
skorpion76
Forumaktivist
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
|
Re: Efterlyssning av forum
Jo, det vet jag att det finns, men jag tänkte inte så mycket på diagnosen i sig eller diagnoserna om man så vill, utan mer att diskutera kring det här att vara udda och att därför inte alltid bli sedd och förstådd.
tis 06 okt 2009, 10:40 |
|
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|