Eget forum för företag - Diverse frågor
Hej.
Vore tacksam för lite tips innan jag kör igång ett större forum här.
Mitt forumsnamn:
http://korr.egetforum.se
Mina förkunskaper: Elementära
Ok, kort beskrivning av vad jag tänkte mig. Jobbar på en skola som bedriver distansundervisning. Jag ska nu göra om hemsidan där och lägga in ett forum har jag tänkt mig. Har tidigare bara använt mig av egetforum i mindra sammanhang. Har dock gillat design och struktur här väldigt mycket, men har aldrig haft något helseriöst forum i företagssammanhang tidigare. Har därför några frågor:
I dagsläget har vi ett domännamn. Men jag måste fixa ett till för att kunna peka det mot detta forumet antar jag? Ex, om jag harr xxxx.se som domännamn där hemsidan ligger så måste jag skaffa ett domännamn till, xxxxforum.se, som jag sen pekar mot detta forumet?
Att lägga hela forumet på vår egen server går, men det är ett jäkla jobb då man måste sköta backup, mod-uppdateringar och säkerhet själv, right? Dessutom måste man vara en fena på php?
Om man lägger forumet här, då ägs det av egetforum. Låt säga att vårt forum framöver växer och där läggs mycket material. Då blir det en värdehandling för vår skola, men ägs inte av oss, vilket inte känns optimalt. Om vi då skulle vilja köpa loss det. Hade det kostat någon hiskelig summa, eller är det standardsummor som gäller för att köpa loss det?
Tips i allmänhet tas varm emot då jag inte är superinsatt i att lägga upp forum mer än för speldeltagare i onlinespel.
Hälsningar //Kentaman