Godkväll!
Jag tänkte att det är dags att berätta lite om mitt forum
Okej, jag startade Sveriges Fotogen Forum den 6:e november 2007.
Sveriges Fotogen Forum - "Forumet för dig som är samlare av förgasningsapparater", d vs alla som är intresserade av s.k förgasningsapparater såsom fotogenkök, blåslampor, stormlyktor etc skulle kunna ta del av ett flertal "experter" inom detta område och ge den bästa support för den som har någon fåga el. dylikt om sin apparat. Idag, c:a 7 månader senare är vi 139 registrerade medlemmar, 1715 inlägg och har mer än 17 besökare/dag.
Jag personligen känner att mitt forum har blivit ett mycket populärt forum och dessutom så har detta blivit Sveriges största forum inom just detta område... Jag är säker på att nästan alla av er här på just detta forum känner till fotogenkök, iallafall så vet ni vad det är för något. Fotogenkök var ju en gång i tiden en "Svensson" pryl, som nästan alla hade, nu har dessa apparater blivit samlarföremål dock så används de flitigt av många fritidsintresserade.
Eftersom Sveriges Fotogen Forum har blivit så pass populärt så tog jag intiativet till att ha "Fotogenkökets Dag i Gamla Stan", där kommer företagen Primus, Optimus, Fogas AB samt ett flertal samlare kommer att visa sin samling och visa allmänheten hur dessa apparater fungerar för de som inte vet. Kom gärna förbi ifall ni kan och är intresserade!
http://www.swedlamp.se/forumExempel på apparater som arbetar inom förgasningsprincipen:
Kök från 1895
Tack för mig!
Mvh
Magnus Thilander