Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Admin -> Användare 
Författare Meddelande

Inlägg Admin -> Användare
Hej!

Jag är admin på http://blodsnatt.egetforum.se (vilket är ett forum för ett lajv). Nu vill vi ändra så att bara vi som är arrangörer är administratörer på forumet då det är dumt om spelarna har tillgång till våra dolda forum. Problemet är att jag inte kan ändra rättigheterna för den enda spelare som är administratör, vilket jag misstänker har att göra med att det var hon som skapade forumet för att en av mina medadmins bad henne. Vi skulle behöva sätta henne som användare. Just nu kan jag inte heller ändra titel på henne, vilket antagligen beror på samma sak. Användarnamnet det rör är Trulsa.

Jag har också ändrat mailadress för forumet under Konfiguration, men jag vet inte om det fungerat som det ska heller. Jag har fått mail gällande downtiden imorrn iom ett annat forum jag har på egetforum, men det har inte gått något mail till den mailadress vi ändrade till gällande Blodsnatt, vilket jag antar att det borde ha gjort om det hade fungerat.

Likaså kunde jag inte radera en reggad bot, men eftersom vi bara har en sådan är det inget större problem.

Vore tacksam för hjälp, framförallt gällande det första ärendet.

Mvh
Maria Rodén

mån 15 okt 2007, 00:00
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Att sätta orginal admin som användare går inte, då alla hennes poster som orginal admin inte går att ändra. Dock kan vi byta namnet på henne samt emailadressen. När det gäller utskicken sker dom till den email adress som användes när man registrerade forumet.

mån 15 okt 2007, 10:07

OK, tackar för svaret. :) Jag måste kolla med mina medadmins vad de anser att vi ska göra och sen återkomma. Troligt är att vi kommer vilja byta namn och email och sen får vi be henne regga sig på nytt då, om jag uppfattat det rätt?

mån 15 okt 2007, 15:50
Användarvisningsbild

Dock kan vi byta namnet på henne samt emailadressen. När det gäller utskicken sker dom till den email adress som användes när man registrerade forumet.

Just detta undrar jag över! :wink:

Hej! skapat ett forum http://future2flash.phpbb2.se/forum/index.php
som jag kallar för f2f.

Hur ändrar man man sin mail som admin? Har försökt flera gånger. Det kanske inte ska gå? :wink:
Edit: ändrar fråga.

mvh

tor 17 jan 2008, 18:29
Användarvisningsbild

Nepp, gjorde ett sista försök, går inte att ändra min admin mail. Så jag behåller det. Ursäkta om jag störde i kanske fel tråd. :oops:

mvh/Umbrella

tor 17 jan 2008, 19:49
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ]