Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Slutna areor 
Författare Meddelande

Mitt EgetForum: http://annatsverige.se
Inlägg Slutna areor
Har sökt efter svar på ämnet i "frågor och svar" men hittade inget, så jag frågar här istället: Hur gör man dolda areor ?Jag har provat olika metoder, men inte hittat något som passar och som verkar säkert.

Jag vill alltså ha ett fora, där myndighetsbrottslighet ska diskuteras. Det innebär att det kommer att diskuteras ämnen, där information kan lämnas ut som kan göra att personen kan identifieras.

Därför behöver vissa areor vara öppna, och vissa vara slutna. De slutna areorna ska vara dolda, dvs ej läsbara för andra än de som deltar, och access till dem ska endast ske manuellt av administratör.

sön 02 dec 2007, 14:01

Inlägg Re: Slutna areor
Avos skrev:
Har sökt efter svar på ämnet i "frågor och svar" men hittade inget, så jag frågar här istället: Hur gör man dolda areor ?Jag har provat olika metoder, men inte hittat något som passar och som verkar säkert.

Jag vill alltså ha ett fora, där myndighetsbrottslighet ska diskuteras. Det innebär att det kommer att diskuteras ämnen, där information kan lämnas ut som kan göra att personen kan identifieras.

Därför behöver vissa areor vara öppna, och vissa vara slutna. De slutna areorna ska vara dolda, dvs ej läsbara för andra än de som deltar, och access till dem ska endast ske manuellt av administratör.

Du får laborera med rättigheter och grupper.

Skapa en grupp i Adminpanelen som du vill ska vara hemlig/dold (dölj gruppen så den inte syns när man klicka på "Användargrupper, ens för inloggade medlemmar!).

Skapa sedan ett forum/tråd som du sedan döljer ("PRIVAT")

Tillslut ger lägger du till de användare som du vill ska ha tillgång till de dolda diskussionerna i din speciella grupp.

Adminpanelen:
Forumadmin
Hantering <--- 1. Skapa tråden här
Rättigheter <--- 2. Sätt VISA och LÄS till PRIVAT på forumtråden som du valt för de känsliga diskussionera

Gruppadmin
Översikt
Hantering <-- 3. Skapa gruppen här
Rättigheter <-- 4. Ge gruppen rättigheter till den dolda tråden här

5. Lägg till de utvalda medlemmarna i gruppen som har tillgång till tråden

OBS: Se verkligen till att testa det ordentligt innan du börjar med känslig information! Jag skriver det här fritt från mitt (teflon)minne så jag kan ha missat eller blandat ihop något...

tor 06 dec 2007, 21:14
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ]