Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Sista varning angående avaktivering av konton 1 mars! 
Författare Meddelande
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Sista varning angående avaktivering av konton 1 mars!
Observera att detta endast gäller baskonton skapade innan den 21:a januari.
Se gärna först: inaktivering-av-inaktiva-konton-man-den-1-a-mars-t8176.html

Citera:
De konton som inte har loggat in i sin kontrollpanel på adressen: http://{dinwebbadress}/acp sedan 2010 01 01 kommer att sättas offline den 1:a mars. Det räcker med att logga in i sin kontrollpanel EN gång.

När man har loggat in på sin kontrollpanel kan man på första sidan se om "Status" är Ok eller Inte OK,
observera att detta endast gäller baskonton skapade innan den 21:a januari. Man ska även se över sina kontaktuppgifter, att åtminstone email adressen stämmer samt att man inte har en applikation påslagen som man inte använder.

Vi har nu skickat 3 varningar per email, förra fredagen samt förr-förra fredagen och ett måndagen den 22:a februari och fortfarande har vi runt 50% av alla konton som ser ut att bil avaktiverade den 1 mars. Därför förväntar vi oss ren kalebalik den 1 mars, och vi lär få fullt upp här i supportforumet, men vi kommer inte ge avkall på kostnaden på 140kr för att reaktivera ett konto som blivit avaktiverat. Men vi kommer att skicka ett sista varningsemail en 26:e februari.

Tjänsten EgenSajt.se kommer inte längre att härbärga konton där kontoägararna inte kan nås eller inte tar ansvar för sina konton genom att ha kontroll på sin kontrollpanel, kom ihåg att våra konton inte bara är forumkonton, det är inte tillräckligt att bara logga in i forumet eller i bloggen eller i cms:en, för många av våra konton har ju inte ens ett forum eller blog eller cms installerat. Vi kommer istället att satsa på bättre service, support och utbud för de kontoägare som väljer att stanna kvar och ta ansvar för sitt webbkonto.

Vanligaste frågor vi just nu får är:
Fråga: Jag loggar in i mitt forum varje dag, jag förstår inte var jag ska göra eller var jag ska logga in?
Svar: Svaret är att vi ber ingen att logga in i forumet, bloggen, cms:en utan att logga in i sin huvud kontrollpanel på adressen: http://{dinwebbadress}/acp

Fråga: Varför måste jag logga in på denna huvudkontrollpanel?
Svar: Vi måste försäkra oss om att våra användare åtminstone har kunskapen att sköta om sitt konto och dess kontrollpanel. Man ska även se över sina kontaktuppgifter, att åtminstone email adressen stämmer samt att man inte har en applikation påslagen som man inte använder.

Fråga: Men varför ska ni börja ta betalt av era användare som inte vill logga in i kontrollpanelen?
Svar: Vi har arbetat mycket intensivt sedan årskiftet med att se över samtliga konton och bereda mer plats samt ge bättre support för aktiva konton, arbetet nu med att skicka massemail varje vecka sedan årskiftet om inaktivtet har tagit mycket tid och resurser utöver det vanliga och vi behöver täcka våra kostnader.

tor 18 feb 2010, 11:51
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]